donderdag 14 februari 2013

Mijn draken van zonen

Onze Nand ging nog maar net een weekje naar school en het was al carnaval. Een van mijn eerste naaiprobeersel was een drakencape gemaakt uit badhanddoeken van Ikea. Een Ikea Hack eigenlijk, maar niet zo ingenieus al bij haar. Toen hij klaar was bleek hij veel te groot voor mijn toen 10 maandertje.



Maar ondertussen is hij al flink gegroeid, en met de hulp van een geïnproviseerde riem werd hij snel omgetoverd in een kleine draak. Voor onder de cape plukte ik een paarse t-shirt en jogging broek uit de kast en met zijn groene rubberlaarsjes was het plaatje comlpeet.


Als er interesse is, wil ik me misschien wel eens wagen aan een mini tutorial, want zo moeilijk was die cape niet.

Voor de kleine broer kon ik het ook niet laten en maakte ik op de vorige Schoten Stikt bijeenkomst een super schattig mutsje. Patroon komt van de blog van Ottobre. Ik maakte dubbelzijdig met aan de binnenzijde een fleece van Ikea, dat maakt het wat warmer. De rand van de fleece stikte ik tussen de buiten naad en zie daar: nog een schattig draakje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...