woensdag 6 maart 2013

Een lekker warme broek

In de kast van onze Nand begint de voorraad lange broeken te slinken. En de "te klein" stapel wordt altijd maar groter. Hoog tijd voor een paar nieuwe broeken.

Een lekker warme, omdat toen ik aan deze broek begon, het nog goed koud was. Ondertussen komt het zonnetje ons al af en toe verwarmen, maar het kan nog koud zijn 's morgens.

Het model komt uit de Ottobre, winter 2012. Ik had nog wat bruine velours stof liggen waar ik al een kamerjasje uit maakte (doet me er aan denken dat ik dat ook eens moet bloggen). Nu had ik net te weinig over voor de broeksband. Na even zoeken vond ik nog een stuk turqoise boordstof, perfect om het donkere van de bruine stof te doorbreken. Wat vind ik dat toch leuk wanneer een "noodoplossing" het orginele idee nog beter maakt, en alles op z'n plaats valt alsof het altijd zo moest zijn.

Het model vind ik in ieder geval geslaagd, een elastiek om makkelijk de broek zelf aan en uit te doen. En de elastiekjes aan de pijpen zorgen er voor dat een iets te lange broek al wel kan dienen.






Patroon: Ottobre winter 2012, broek 19
Stof: Stoffenverkoop Kapellen


Goedgekeurd door mama en zoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...