vrijdag 1 maart 2013

Hoezo roze en rood past niet samen?

Bij een bevriend koppel in Duitsland werd er een schattig klein meisje geboren. Een winterboeleke, dat verdient een warm dekentje. En ik had eens een excuus om mij op een roos projectje te storten.
Toen ik het roze paddestoelstofje tegen kwam was ik verkocht, roze maar niet te flauw. Nog even een bijpassend stofke zoeken om het grote deel roze wat te breken. En het werd rood.

Nu een van de enige combinatie regels die ik ooit leerde van mijn moeder was: roze en rood dat past niet samen. Nu ik zelf mama ben mag ik het toch wel zeggen he, mama's hebben bijna altijd gelijk, maar deze keer toch niet hoor. Ik ben fan, en denk dat er nog wel meer roze - rood combinaties zullen volgen. Dus (toekomstige) meisjesmama's julllie zijn gewaarschuwd.







Na al dat roze begon het helemaal te kriebelen. Ik had nog een stukje stof over, en onze kleinste pruts bleef goed slapen, dus nog een beetje tijd ook. Na even bladeren vond ik een schattig patroon voor een rokje, met ruches die afgewerkt zijn met een rolzoompje. Super, snel klaar en zo kon ik mijn overlock ook nog eens anders gebruiken dan gewoonlijk. Een dik half uur later had ik mijn eerste zelfgemaakte babyrokje vast. Hmm, I love it, instant resultaat en voldoening.





Stof: stoffenverkoop Kapellen
Patroon: Knippie September 2011, Rokje 8



En bij gebrek aan een levend model:


En het stond haar goed, binnende kortste keren kreeg ze gezelschap. 
En dit (beetje kitscherige) romantische plaatje kan ik toch niet achterhouden.


Zeg nu nog eens, roze en rood, dat past niet samen...





1 opmerking:

  1. Supermooi!! En idd leuke combinatie :-) Mijn dochter zegt altijd maar dat haar lievelingskleuren roze en rood zijn, ze kan ze dus ook prima combineren!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...