woensdag 17 juli 2013

Zo geknipt, recept 12

Na hun communie cadeautje, werden de buurmeisjes enthousiast en kreeg ik de vraag of ik ze eens met de naaimachine wou leren werken. Gisteren was het zo ver. Ze wilden graag een boodschappentas maken, en dus haalde ik de "Zo geknipt"boven. Recept 12, niet te moeilijk voor beginners en toch mooi resultaat.

Eerst ik maakte zelf eerst een versie om het patroon te testen. Het viel me weer op hoe fijn het is te werken met zo een duidelijke uitleg.

Bloemenstof Stoffenspektakel
Effen stof: Ikea
Patroon: Zo geknipt! recept 12



Mijn tas werkte ik af met een gehaakt bloemetje. Sind kort is mijn mama aan de haak geslagen (oei dit klinkt een beetje dubbel :) ) Toen ze voor onze jongens knuffels wilde haken (oh nee, niet nog meer knuffels) Vroeg ik, of ze geen bloemekes kon haken. Plots wordt ik overladen met allerlei soorten gehaakte bloemekes. Zeg maar welke je goed vind. Nu lag deze eigenlijk eerst op de niet goed stapel, maar met dit stofke, een perfecte match.

De meisjes kozen eerst hun stofjes. Terwijl ik de stofjes klaar knipte maakten zij een klein speldenkussentje om aan de machine te wennen. Daarna waren ze klaar voor het echte werk. Ze gingen aan de slag met de naaimachine en het strijkijzer, en na een 2 tal uren hadden ze hun eigen tas in handen. Nog even hun naam erop flocken en op de foto. Terecht trots op het resultaat!


Het was een hele fijne middag, zeker voor herhaling vatbaar. En iets zegt mij dat het niet de laatste keer zal zijn dat de meisjes achter een naaimachine kruipen.


6 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...